loading...
ورزش7
سید ناصر بازدید : 42 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

رویارویی رئال مادرید با یوونتوس چیزی فراتر از یک رویارویی در نیمه نهایی اروپاست. نه تنها رئال باید برای حضور در فینال برلین تلاش کند، که سایه‌ رقابت کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هم در این مرحله از لیگ قهرمانان دیده می‌شود. از سوی دیگر آینده ایکر کاسیاس و کارلو آنچلوتی هم به این دیدار گره خورده است. تنها چیزی که می‌تواند ادامه حضور این دو را در سانتیاگو برنابئو قطعی کند، کسب یازدهمین قهرمانی در اروپاست.

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا درست مانند چرخه‌ای است که باز و بسته می‌شود. رئال مقابل یوونتوس توانست در فینال 1998 به هفتمین عنوان قهرمانی‌اش در اروپا برسد. این قهرمانی پس از 32 سال ناکامی در کسب جام در اروپا بود. یوونتوس همچنین یک دشمن دیرینه برای میلانِ آنچلوتی بود. هرگز فراموش نکنید این یووه بود که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2003 موفق به حذف رئال مادرید شد تا در فینال به دیدار میلان برود. از همان جا بود که فلورنتینو پرس، رییس باشگاه رئال به دنبال این افتاد تا جان‌لوییجی بوفون را جانشین ایکر کاسیاس در مادرید کند. کاری که هنوز هم موفق به انجامش نشده است.

شاید آلوارو موراتا این چرخه را کامل کند. عجیب‌ترین بازیکن در این حلقه که بین دو باشگاه وجود دارد. او که محصول آکادمی جوانان باشگاه رئال مادرید است، در دیدار رفت که در تورین برگزار شد، موفق به باز کردن دروازه تیم پیشین خود شد. با رفتن ایکر کاسیاس به لیگ آمریکا و محو شدن دنی کارواخال با آمدن دانیلوی برزیلی در دفاع راست در فصل آینده هیچ بازیکنی از آکادمی جوانان باشگاه دیگر در ترکیب نخست رئال به میدان نخواهد رفت. این یعنی مرگ یک باشگاه اصیل.

نمی‌خواهیم زود قضاوت کنیم. نخست باید موقعیت کاسیاس در باشگاه را بسنجیم و بدانیم که آیا نقشی در ترکیب اولیه دارد یا نه. نقشی که او را در مقابل تمامی شعارها و هو کردن های هواداران قرار بدهد. شاید خیلی عجیب باشد که هنوز هم آنچلوتی از «سنت ایکر» با وجود تمامی اشتباه‌ها و نمایش‌های ضعیف حمایت میکند. در این میان کیلور ناواس، دروازه‌بان شماره دو رئال مادرید هم عملکرد بسیار خوبی داشته است. او در تمامی بازی هایی که در ترکیب قوهای سپید به میدان رفته، نمایش درخور اعتنایی از خود نشان داده است. او برای قرار گرفتن در ترکیب نخست رئال می‌جنگد تا شاید روزی سرمربی رئال نظرش برگردد و او را به عنوان دروازه‌بان نخست قبول کند.

حقیقت این است که انتقادها از کاسیاس در دوران مربیگری ژوزه مورینیو روی نیمکت رئال مادرید آغاز شد. هنوز هم بسیاری از هوادارانی که طرفدار سرمربی پرتغالی هستند، بدون هیچ وابستگی به سرمربی پیشین این تیم باز هم از ایکر انتقاد می‌کنند. شاید با واقعه ای رو به رو هستیم که خودش پاسخ خودش را می‌دهد. سه سال است که از کاسیاس انتقاد می‌شود و در همین زمان، او تمامی اعتماد به نفسش را از دست داده است. او اکنون می‌داند که منتقدان از او چه می خواهند و هر روز می داند که به چه دلایلی از او انتقاد می‌شود. رئال مادرید در حال حاضر با دروازه‌بانی رو به روست که به خودش اطمینان ندارد و تمام اعتماد به نفس‌اش به یغما رفته است.

مساله کاسیاس تنها چیزی نیست که آنچلوتی باید آن را حل کند. مدیر برنامه‌های گرت بیل اعلام کرده است هم تیمی‌های این هافبک ولزی در جریان بازی های رئال مادرید به اندازه ای که باید، به او پاس نمی دهند. اگر به آمار نگاهی بیندازیم، متوجه این امر می شویم. از سوی دیگر، تونی کروس که آسیب دیده بود به ترکیب بازگشته است. کریم بنزما هم در جلسه های تمرینی اخیر تیمش حضور داشته است و به نظر می‌رسد در دیدار حساس با یوونتوس در ترکیب تیمش قرار خواهد گرفت. اگر بخواهیم به ترکیب اولیه رئال مادرید مقابل بانوی پیر فکر کنیم، شاید به خروج خاویر هرناندس از ترکیب فکر کنیم اما نمایش این مهاجم مکزیکی و همکاری خوبی که با سایر بازیکنان این تیم داشته است، موجب می‌شود به این فکر کنیم اگر او از ترکیب خط بخورد، کل تیم دچار مشکل شده و ممکن است حذف شود. به همین خاطر می شود به حذف گرت بیل از ترکیب اولیه هم فکر کرد.

مشکل بعدی رئال مادرید سیستمی است که آنچلوتی تیمش را با آن به زمین می فرستد. ترکیب اولیه ای که کارلتو مقابل والنسیا به میدان فرستاد، تهاجمی ترین ترکیبی بود که او می توانست تیمش را مقابل خفاش ها قرار دهد. رئال 3-3-4 بازی کرد و باخت. موقعیت های گلزنی زیادی روی دروازه والنسیا داشتند اما این موضوع برای غلبه بر والنسیا کافی نبود. یوونتوس در هم رویارویی با رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو از همین مساله استفاده خواهد کرد. تورینی ها باید کمربند میانی زمین را از آن خود کنند. یووه پل پوگبا را دارد که به ترکیب تیمش بازگشته و کارآیی سه نفر را برای آنها دارد. وسوسه های مرگ و زندگی درست در دستان کارلو آنچلوتی قرار دارد که باز هم سرخیو راموس را در خط میانی به میدان بفرستد یا نه.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط نیلوفر در تاریخ 1394/02/22 و 16:57 دقیقه ارسال شده است

سلام سلام سلام دوباره اومدم وبتون خیلی خوبه
پاسخ : مرسی که اومدید ممنونم نیلوفر خانم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 511
  • کل نظرات : 52
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 8,106
  • بازدید کلی : 60,153